onsdag 21 april 2010

det vilar en förbannelse...


över hämtmat och mig. Så inget allvarligare än så. Det bara är något som går fel varje gång. Jeppe vill ogärna beställa eller hämta beställd mat åt mig. Det är inte för att jag är extra besvärlig utan för att det alltid lyckas bli fel. Helt fel rätt eller att det saknas ett och annat. Senaste exemplet är ifrån fradagens pizzabeställning till textilverkstaden. Jag beställde en quatro (skinka, räkor, champinjoner, kronärtskocka, musslor...) men valde bort musslor och la till gorgonzolaost. När vi hämtade dem sa jag- nu ska det bli spännande att se om jag fått rätt. Jag tyckte ändå att det fick vänta, jag öppnade alltså inte kartongen på plats. Vad var det så på min pizza: banan, ananas, sparris, paprika, kronärtskocka och oliver. Alltså finn fem fel och ett rätt. Smaklig spis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar